aanvraag indienen

U wilt een aanvraag indienen. Bekijk eerst waar een aanvraag aan moet voldoen, wat wij van u verwachten en wat u van ons kunt verwachten.

Aanvraag indienen

Start aanvraag

veelgestelde vragen

Wat is de deadline voor het indienen van een aanvraag?

Fonds 21 behandelt doorlopend aanvragen. Dat betekent dat u op ieder moment een aanvraag kunt indienen. De aanvraag dient minimaal vier maanden voor de start van het project ingediend te zijn. De start van het project is het moment waarop het publiek kennismaakt met het project, bijvoorbeeld de première van een theatervoorstelling of de opening van een tentoonstelling. Bij maatschappelijke projecten voor jongeren geldt als startdatum het moment dat de jongeren deelnemen aan het project, dit kan ook de start van de voorbereidingsperiode zijn.

 Voor een vooraanvraag geldt een behandeltermijn van drie weken. Na een positief advies hierop kan een aanvraag ingediend worden. In dit geval bedraagt de behandeltermijn vier maanden + drie weken.

 Bij een toekenning verwachten wij dat u ons logo plaatst op promotie- en publiciteitsmateriaal. Is er een deadline voor drukwerk? Dan ontvangt Fonds 21 de aanvraag graag ruim van te voren.

Is er een minimum of maximum bedrag dat mag worden aangevraagd?

Het minimum aan te vragen bedrag is € 10.000. Er is geen maximum bedrag waarvoor kan worden aangevraagd. Voor de financiering van het project dient er een evenwichtige verdeling tussen eigen inkomsten, bijdragen van overheid en bedrijfsleven, private en/of publieke fondsen te zijn. Fonds 21 ondersteunt geen projecten waarvoor het volledige of het grootste deel van de vereiste financiering bij ons fonds aangevraagd wordt.

Onder welke categorie moet ik mijn project indienen?

Twijfelt u welke categorie u moet selecteren? Of sluit uw project aan bij meerdere categorieën? Kies dan voor de categorie waarvan u zelf denkt dat uw project het beste past. Indien wij denken dat uw aanvraag beter aansluit bij een andere categorie, passen wij dit voor u aan. Uw aanvraag wordt in ieder geval nooit om deze reden afgewezen.

Kan ik twee aanvragen tegelijk indienen?

Het is niet mogelijk om twee aanvragen tegelijkertijd in te dienen. Bij vragen hierover kunt u telefonisch (030 - 233 76 00) of per e-mail (info@fonds21.nl) contact met ons opnemen.

Wanneer kan ik de beslissing over mijn aanvraag verwachten?

We streven ernaar om u binnen vier maanden te kunnen berichten of uw aanvraag toe dan wel afgewezen is. Dat bericht ontvangt u online. De beslissing wordt nooit telefonisch gegeven. Voor een vooraanvraag geldt dat u binnen drie weken per e-mail een advies ontvangt.

Hoe geef ik wijzigingen van een ingediende aanvraag door?

Wijzigingen of aanvullingen kunt u doorgeven via info@fonds21.nl, onder vermelding van de projecttitel en het referentienummer van de aanvraag.

Ik heb nog niet alle gegevens. Kan ik al een deel van de aanvraag invullen?

Wanneer u met een aanvraag bent begonnen, kunt u deze tussentijds opslaan en sluiten om op een later moment verder te gaan. De knop ‘opslaan’ vindt u rechts onderaan. Uw gegevens gaan niet verloren. U kunt een projectaanvraag dus in verschillende stappen invullen, zodat u de tijd kunt nemen om alles compleet te maken en de juiste documenten bij te voegen.

Mag ik een aanvraag die eerder is afgewezen opnieuw indienen?

Een project dat eerder is afgewezen kan niet opnieuw worden ingediend.

Staat uw vraag er niet bij?

Met vragen kunt u altijd contact opnemen met Fonds 21 telefonisch (030) 233 76 00 of per mail op info@fonds21.nl.

Vragen? Neem contact met ons op

info@fonds21.nl (030) 233 76 00